Tony Hawk's American Wasteland
VadOsztag 2007.04.29. 10:45
Tony Hawk's American Wasteland
|
Tony Hawk rendkívül népszerű a mai világban, minden gördeszkás olyan akar lenni, mint ő, olyan jól akar deszkázni, mint ő. Ilyenkor természetesen folyik a harc a névért, vajon ki fogja kiadni a Tony Hawk nevével fémjelzett szimulátor játékot, PC-re, illetve konzolra. E jogon három fejlesztő/kiadógárda osztozik az Aspyr, az Acitvision, illetve a Neversoft. Az első Tony Hawk game a Pro Skater nevet kapta, ami óriási sikernek örvendett, mindenki a rekordait javítgatta, és skateboardozott, mint az állat. Innentől nem volt kéréds a folytatás, megjelent a második, a harmadik, illetve a negyedik rész is. Az utóbbihoz volt szerencsém, mivel Gyula barátom megismertetett, e remek kis progival, és nem meglepő, de rögtön kialakult virtuális skateboard függőségem, mint sok millió embernek világszerte. Jött azonban a témaváltás, az 5. rész immáron az Underground névre lett elkeresztelve, és nagy bánatomra csak PS 2, Xbox, illetve Gamecube platformokra adták ki. Az Underground 2 oltári nagy baromságai nagyon tetszettek, és a Pro Skater 4-hez képest sokat javult a grafika. Elérkeztünk az újabb témaváltáshoz a legújabb Tony Hawk játék dobozán az American Wasteland név látható. |
Ha Hollywood, akkor filmsztárok, nem? |
Az AW szintén egy teljesen reális világba repít el minket, pontosan a világ másik felére, (nem Kínába) Amerikába, ahogy azt a címből is lehet sejteni. Karakterünk egy vidéki csávó, aki felköltözik Hollywoodba, hogy ott aztán gördeszkázhasson. Ez teljesen érthető a friss vidéki levegő után, kell a városi zaj. Egy nyugtalan buszút után, megérkezünk célpontunkba, Hollywoodba, ahol azzal köszöntenek minket, hogy leütnek, elveszik táskánkat, minden felszerelésünket. Dühünkben utánukvágunk egy üvegcsét, bár ez már nem segít rajtunk. Azonban nem kell megijedni, mivel skazteboard-unkat meghagyták nekünk, ráadásul egy hölgyemény (ha fejezhetem ki magam az ő esetében) a történteket látva, úgy dönt segít nekünk, hogy beilleszkedjünk az új környezetbe, illetve, hogy bejussunk a legjobbak közé. Eleinte csak kisebb megbízásokat teljesítünk, aztán jönnek a brutkóbb deszkások akik igencsak megizzasztanak bennünket. Hihetetlenül nagy poén a játékban, hogy Hollywood-ot, nem a különböző filmsztárok, hanem a híres deszkások "uralják", ráadásul ki is csúfolják a filmeseket. (például: Ben Affleck, itt az American Wasteland-ben, Ben Whofleck) |
|
Kickflip, Kickflip, Pop shove it! Hoppáré! Varial MacTwist! |
A grafikát az Underground 1 óta nem reformálták meg. Már az előző részben is feltűnt, hogy a kinézet lehetne sokkal szebb, de akkor még azt mondtam, hogy nem lehet minden szériadarabhoz, új grafikai motort összeütni. Most az AW eljövetelével, jogosan vártam előrehaladást. Azonban a nagyon elnéző énem, azt mondja, hogy épphogy ezt még el lehet viselni, azonban grafikai elemekkel sem igazán bővült a játék, úgyhogy, inkább hagynám az elnéző énemet. Hangok terén azonban lehet észrevenni változásokat bőven. Lehet, hogy csak én hallom úgy, de mintha újra vették volna a deszkahangokat az egész game-hez. A karakterek hangjai szintén jók, és élethűek, sőt poénosak is, mivel humorral is van fűszerezve a progi története. A zenékről nem tudok sokat beszélni, vagy inkább írni, általában rock megy, nem hallottam rap-et, számomra ez elszomorító, mivel nem szeretem a rock-ot, de nem szeretném leszólni ezt a műfajt, úgyhogy inkább haladjunk tovább az irányítás felé. Akik az Underground 2 kontrollálását betanulták, nem lesznek problémái, azonban ha valaki most ismerkedik a sorozattal, akkor jobb ha nem ezzel a darabbal kezdi. Hiszen a mozdulatok kombóinak leírása nem egyértelmű. Nem értem, hogy miért nem lehetett úgy írni ki a kezelő felületre a kombókat, hogy az közérthető legyen. Játszhatóság. Forradalmi újítás itt sem fedezhetünk fel, de a szokásos: új mozdulatok, (wallrun, wallflip, bert slide, stb.) új tereptárgyak, illetve egyebek itt is vannak. Mozdulatok: A wallrun deszka nélkül hajtható végre, karakterünk felfut a falra és onnan visszaesik, ha azonban cifrázni szeretnék az utóbbi műveletet, falazás után rögtön lepattanhatunk onnan és egy flip-pel fejezhetjük be a mutatványt. Itt van még a bert slide ami sík terepen és félcsőveken is egyaránt előhívható, karakterünk elteszi az ujját a földre és elkezd pörögni körülötte. (ha fejezhetem így ki magamat) Rengeteg mozdulat vár még felsorolásra, de inkább még az utolsó lényeges újításról szeretnék szót ejteni, méghozzá a töltés nélküli játékmenetről. Ugyanis itt az AW-ban nem kell külön betölteni helyszíneket, ahhoz, hogy tudjál skateboardozni azon. Érdekesen, és elég ötletesen megoldották, ezt a problémát. Példánakokáért, ha Beverly Hills-ben atmész a Hollywood galérián akkor, a galériából kiérve máris Hollywoodban deszkázhatsz. Sok értelmét nem láttam ennek, ugyanis nekem mindig megáll a játék 10 másodpercre, amikor a két város között vagyok. |
|
|