Star Wars: Republic Commando
Vadosztag 2007.05.01. 10:09
Star Wars: Republic Commando: Az idáig legsikeresebb rész PC-n: Star Wars Republic Commando.
Star Wars: Republic Commando
|
Mostanáig kevés Star Wars-os FPS játékot kaphattunk kezeink közé. Nem értem, hogy a Lucasarts, miért nem rögtön ezzel a kategóriával kezdte, hiszen már mindenfajta game volt itt: TPS, Startégia, Szimulátor, vagy éppen a Giant által kiadott, különleges kategóriába tartozó LEGO Star Wars. 2004-ben nagy volt az igény egy Csillagok Háborújás FPS játékra, úgyhogy a Lucasarts nem is vacakolt tovább. 2004 végi közepes, Battlefront-os próbálkozása után, piacra dobta legújabb SW game-ét, a Republic Commando-t. |
Take offensive formation! |
Még mielőtt mindenki azt hinné, hogy olyan játékról lesz itt most szó, mint a BF volt, téved. Nem másról beszélünk RC esetében, mint egy taktikai FPS-ről. Itt egy rendkívül szervezett csapat nem pont hétköznapi életébe csöppenünk bele. (ha így is fogalmazhatok) Ez a csapat a Delta osztag nevet kapta, akinek tagjait ugyebár a kaminoi klón gyárban klónoztak, hogy a Köztársaságot szolgálja. Nem meglepő, gondolom, hogy mi vagyunk e csapat vezérei, és a feladatunk nem más, mint hogy terelgessük csapattagjainkat, (akik egyben a haverjaink is) illetve hogy sikeres küldetéseket hajtsunk végre, a köztársaság nagy örömére. |
|
Előtted egy droidika, hátad mögött egy spider droid, mit teszel? |
Ahogy olvastam a cikkeket, láttam, hogy már két ember kivesézte a game-t, én azonban úgy döntöttem, hogy írok róla egy rövid elemzést. Amikor először megláttam a játék kinézetét, nem koppant túl nagyot a parkettán az állkapcsom, szép-szép, de nem hiszem, hogy az Unreal engine-ből nem lehet kihozni többet. Szerintem a többi platform az oka a grafikai problémáknak, ám az egyes karakterek, illetve a harcijárművek rendkívül jól ki lettek dolgozva. A zenéket ezúttal nem John Williams komponálta, hanem Ben Burtt muzsikái kényeztetik fülünket. A zenék jól passzolnak a környezethez, úgy értem, ha sötét helyen vagyunk akkor a hideg futkos a hátamon, a fülembe beérkező hanghullámoktól, de ha akció van akkor beindul a zene. Most jön a legnagyobb pirospont a Lucasarts részére, egyszóval rátérek az irányításra. Megszokhattuk már a taktikai FPS-eknél, hogy pocsék irányítással együtt kerülnek ki a fejlesztők kezei közül. A Lucasarts megoldotta a kontrollálásbeli problémákat... de erről a következő bekezdésben. |
|
Azért vannak a jóbarátok... |
Taktikai FPS nem létezhet, parancsok, illetve egyéb utasítások nélkül. Nos, itt a Republic Commando-ban, össz-vissz csak 5, jól hallottátok; ÖT darab billentyűt kell megjegyeznünk, amit be kell, hogy valljunk, hogy nem túl sok. F1: támadó formáció, F2: védd meg, F3: ellenőrizd a területet, F4: Mozgás! (vagyis felejtsd el az előbbi parancsokat) Enter: egyéb parancsok: sniperrel, páncéltörővel, vagy lézerkarabéllyal fedezékbe vonulás, konzol hack-elés, zárt ajtó berobbantása. Cikkem lezárása képpen, pedig a csapattársainkról, illetve azok remek humoráról ejtenék néhány szót. A Delta Squad tagjai rajtunk kívül még: Scorch (Delta 62), ő a társaság lelke; Fixer (Delta 40), a számítógépzseni; illetve nem utolsó sorban Sev (Delta 07), az elit sniper-es. Mindegyikőjük színes páncélzattal, brutál fegyverekkel, illetve remek humorral van felszerelve. Fixer, inkább a komolyabbfajta, azonban Sev, és Scorch beszólásai fenomenálisak. Csak, hogy néhány gyöngyszemet említsek aranyköpéseik közül. Prosecutor-on: [belelövünk a trandoshan jetpack-jébe] " Nem is tudtam, hogy trandoshanok tudnak repülni." Geonosis-on: [robbanás a fejünk felett] " Jú,hú! Egyetek plazmát ti hülye droidok!". A legjobb azonban a Kashyyyk-i liftes jelenet, amit már láttam a többi cikkben, nem csak nekem tetszett. Mindannyian egy nagy liften vagyunk és nem akarunk emelkedni, mire Scorch megkérdezi "Miért nem mozgunk?" Delta 38: "Sev! A kapcsoló!" Sev: " Ja! Bocs főnök!" A történet végén már majdnem kihajítottam az ablakon a PC-met, kommandóstul együtt, de szerencsére, a játék kiegészítőjének híre megakadályozott e tett végrehajtásában. |
|
|